Vid generell felanmälan
I första hand sker reklamationer och felanmälan som ej är akuta alltid via mail till .
Eventuella garantiärenden och reklamationer skickas och lämnas till ansvarig entrenprenör genom styrelsen.
Vid fel gällande vitvaror (kyl-frys, mikro, spis/ugn, tvättmaskin eller torktumlare)
Det är du som bostadsrättsinnehavare som ansvarar för att kontakta vitvaruleverantören när ett fel eller problem uppstår med vitvaran.
Ta ett foto på serieskylten på vitvaran, beskriv i korthet vad problemet är på produkten och maila sedan (tillsammans med kontaktuppgifter och adress) .
Vid akuta fel, kontakta Carlssons/Elon vitvaror på 0470-76 28 00
Vid fel gällande TV, bredband och telefoni
För frågor och problem med TV, bredband och telefoni-tjänster, kontakta Värnamo Energis kundsupport på telefon 0370-69 41 00 eller på deras hemsida https://www.varnamoenergi.se/.
Vid generella, akuta fel som ej kan vänta
Vid akuta fel så som problem med vattenläckage, el eller värme, vänd er till A.R.C. som är teknisk förvaltare:
A.R.C Fastighetspartner AB
Lämmelvägen 4, 352 45 Växjö
010 5514700
OBS!
Om det visar sig att felen/felet inte omfattas av GBJ Byggs garantiansvar eller är av akut art så kan eventuellt anmälaren att bli debiterad för eventuella utrednings- samt åtgärdskostnader som har uppkommit i samband med händelsen.