Vid generell felanmälan

I första hand sker reklamationer och felanmälan som ej är akuta alltid via mail till

Eventuella garantiärenden och reklamationer skickas och lämnas till ansvarig entrenprenör genom styrelsen.

 

Vid fel gällande vitvaror (kyl-frys, mikro, spis/ugn, tvättmaskin eller torktumlare)

Det är du som bostadsrättsinnehavare som ansvarar för att kontakta vitvaruleverantören när ett fel eller problem uppstår med vitvaran.

Ta ett foto på serieskylten på vitvaran, beskriv i korthet vad problemet är på produkten och maila sedan (tillsammans med kontaktuppgifter och adress) .

Vid akuta fel, kontakta Carlssons/Elon vitvaror på 0470-76 28 00

 

Vid fel gällande TV, bredband och telefoni

För frågor och problem med TV, bredband och telefoni-tjänster, kontakta Värnamo Energis kundsupport på telefon 0370-69 41 00 eller på deras hemsida https://www.varnamoenergi.se/.

 

Vid generella, akuta fel som ej kan vänta

Vid akuta fel så som problem med vattenläckage, el eller värme, vänd er till A.R.C. som är teknisk förvaltare:

A.R.C Fastighetspartner AB
Lämmelvägen 4, 352 45 Växjö
010 5514700

 

OBS!

Om det visar sig att felen/felet inte omfattas av GBJ Byggs garantiansvar eller är av akut art så kan eventuellt anmälaren att bli debiterad för eventuella utrednings- samt åtgärdskostnader som har uppkommit i samband med händelsen.